Mysig dag, utan tvång

Skrivet: 2008-08-04, 15:02:06 / Fotodagboken




Jag har sovit länge idag med. Jonathan har varit hos läkaren, som konstaterade att han hade fått förslitningsskador i knäna, men som kommer att läka. Så han blir sjukskriven i en vecka från och med idag. Jag kommer att vikariera för honom på tidningen hela veckan... mitt första jobb (om det nu räknas). Jag kommer att höja mysfaktorn, krypa ner under täcket, tända ljus och läsa hela dagen, självklart med mängder te. Men vi får se hur det blir med den saken. Nu kommer Jonathan hem, det bullrar om bilen, som har tappat avgasröret helt den här gången. Bilar är inte att leka med. Men jag funderar faktiskt en lite gnutta i alla fall på att ta körkort. Jag har varit skeptisk hela tiden, men nu börjar bitarna falla på plats. Det gick faktiskt rätt bra första gången jag övningskörde, olagligt, på en parkeringsplats, samma dag som vi köpte datorn. Det var roligt, jag höll på att köra in i ett träd... hehe. Nej, men jag funderar på det, synd att jag inte kan övningsköra med Jonathan bara, det vore så praktiskt. För jag vill ju ha lite kunskaper när jag börjar på körskolan, annars blir jag väl ruinerad.

Det är roligt att se vilka ämnen man glider in på beroende på vad man skriver om. Från en mysig dag med tedrickande till att jag kanske ska försöka börja ta körkort. Intressant vändning där eller hur? Ha det bra nu sötisar!

malincatrin sa:

Åh, jag tyckte mig skymta en bok av Lotta Thell.. Grymt bra måste jag säga. Kanske ingen bok jag skulle läsa flera gånger, men fortfarande en bok jag rekommenderar varmt till folk. Trevlig läsning!


Datum: 2008-08-04: Tid: 15:38:23
Bloggadress/URL: http://malincatrin.blogg.se/
Linnea sa:

mysiga bilder :)


Datum: 2008-08-04: Tid: 16:14:51
Bloggadress/URL: http://linnealindblad.blogg.se/
Malin sa:

Hehe ja, intressant vändning ;) Lycka till med körkortet i alla fall, och hoppas du har en lika mysig dag som du planerat att ha. Jag ska nog ordna en kopp te jag med nu. Kram


Datum: 2008-08-04: Tid: 17:16:36
Bloggadress/URL: http://malinan.blogg.se/
Miilo sa:

Håller själv på att ta körkort, och visst är det dyrt, svindyrt! Jag får nog vara glad att jag har en pappa som sponsrar, annars skulle jag inte på långa vägar ha råd. Men visst är det ju bra sen i slutändan att ha kort, då kan man ju ta sig vart man vill och tycker :)


Datum: 2008-08-05: Tid: 11:41:43
Bloggadress/URL: http://linneaterese.blogg.se/
Evelina sa:

Vilken söt blogg du har! Väldigt fina bilder med.


Datum: 2008-08-05: Tid: 14:58:55
Bloggadress/URL: http://evelinah.webblogg.se/
ida sa:

Hejhej! Kul att hitta hit, søkte på hormesta sæteri på google och hamna hær. Jobbar i stallet på gården før en dressyr ryttare, bor æven hær ibland hos min chef. Du håller inte på med hæstar vad jag har førstått utav att læst din blogg? :) Hur kom det sig att ni flyttade till en fin hæstgård? Hoppas ni trivs, kanske ses någon gång ute på gården. Kram


Datum: 2008-08-05: Tid: 19:54:29
Bloggadress/URL: http://www.idabrander.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin