Kalender för 2008

Skrivet: 2008-01-01, 21:06:20 / Fotodagboken

image629



En av julklapparna jag fick av Jonathan är den här fantastiskt fina almenackan för 2008.
Ett nytt år behöver självklart en ny och fräsch kalender, eller hur? Jag älskar almenackor med fina vackra motiv på framsidan. Jag kanske borde satsa på att skapa egna framsidor till diverse kalendrar? Jag brukar köpa några olika kalendrar under ett år, mest för motivet... Tröttnar ganska snabbt och det blir lätt väldigt kladdigt i dem. Så då brukar jag köpa en ny, om jag har hittat någon snygg det vill säga. Annars behåller jag den gamla hur kladdig den än har blivit. Men när de blir för kladdiga är det lätt att jag slutar att skriva i den, vilket är lite dumt. En dum ovana, skulle man kanske kunna kalla det.

Men denna ska i alla fall få behandla mina viktiga dagar under 2008, bevara dem och komma ihåg dem åt mig. Och jag ska föröka att inte skriva fult i den. För denna underbara kalender ska följa med mig genom detta år och stötta mig. Vindruvorna ligger vid den som prydnad, men de symboliserar mitt nya sunda år. Inget mer godis, bara frukt och nyttigheter. Visst jag tänker inte begränsa mig allt för mycket, man måste få unna sig någonting gott då och då, annars tröttnar man och slutar. Men röda vindruvor är riktigt gott, men de kan vara sträva i skalet och det ogillar jag. Tur att de är kärnfria i alla fall.

Har du någon fin kalender detta år?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin