Lördagsångest.

Skrivet: 2008-01-19, 15:41:33 / Dagboken

image728

Jag börjar bli lite trött på att mitt liv ser ut som en berg och-dalbana. Ena dagen är allting jättebra... ena dagen är allting jättedåligt. Jag vet inte riktigt vad jag har gjort för att förtjäna att ha det så här. Jag önskar bara att allting kunde vara bra jämt, att alla måsten, förväntningar och krav kunde raderades så att jag kan leva mitt liv som jag vill. Inte som andra förväntar sig att jag ska leva mitt liv. För ofta känns det som att man lever på ett visst sätt bara för att andra vill det. Eller för att man känner press från samhället.

Jag har så mycket drömmar och ideér som bara försvinner, på grund av denna press och att ständigt behöva vara duktig på allting. Det finns en till hake som förstör alla drömmar och det är, pengar. Pengar verkar styra hela ens liv och sätter stopp för ens drömmar. För om man inte har tillräckligt med pengar, har man inte råd att förverkliga drömmarna. Om man inte har någon som betalar allting åt en förståss.

Det är inte meningen att ni ska behöva läsa det här.
Var bara tvungen att skriva av mig lite.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin