Teckning x4

Skrivet: 2008-01-04, 01:29:53 / Illustartioner

image638
Teckning: jag själv

Några dagar innan nyårsafton fick jag för mig att ta fram mitt ritblock, pennor och sudd. För att skapa lite för hand. Oftast är jag för bekväm för att flytta mig från datorn och börja skissa på papper istället, därför har det blivit mycket Illustrator, den senaste tiden. Det är roligt att variera sig. Det enda jag har gjort med bilderna nu är att jag har lagt på olika filter i Photoshop och förstärkit teckningens konturer en aning. Samt lagt på nyans för att få olika färger. Blev väldigt nöjd över resultatet, måste jag säga. Det är roligt att skapa, både för hand och på datorn. Det är bara två olika metoder. Om jag skulle vilja (orka), skulle jag kunna fylla i kanterna med ritstiftet i Illustrator och förglägga den med olika färger. Men då ser den genast mer datorgjortd ut, så den får se ut så här. Gillar den slarviga effekten faktiskt.

Klockan börjar bli mycket. Men jag och Jonathan har legat i soffan och sovit hela dagen känns det som. Så jag kommer nog sitta uppe och pilla en stund till.


Annika svarar sa:

Yes den vill jag se! såg den på nån bioreklam när vi kolla på guldkompassen härom veckan. den verkar ju grym ju! tack för tipset =)


Datum: 2008-01-04: Tid: 01:57:17
Bloggadress/URL: http://ysolla.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin