Olika sortes löshår

Skrivet: 2008-03-01, 23:18:32 / Dagboken

Löshår med microringar
Just det. Lovade i ett tidigare inlägg att jag skulle berätta om mitt nya hår. Satte i nytt löshår och färgade det i tisdags. Den här gången beställde jag inte vanlig trens utan mickroringar, 100 hårslingor som man fäster med tång. Resultatet blev bra, men 100 ringar kanske inte var tillräckligt, skulle nog behöva åtminstone 20 eller 30 till. Nu behöver jag bara klippa till det så att det ser mer naturligt ut. Färgade håret brunt, men tyckte att det blev lite för mörkt, men det kanske blir ljusare med tiden.

Jag letade runt på flera sidor. Hittade en svensk sida som säljer såna ringar som heter funnhair.se och där kostar 100 microringar 1200 kronor plus frakt. Jag tycket att det priset verkade dyrt så vi fortsatte leta, hittade till slut en engelsk sida, där kostar 100 ringar äkta hår 400 kronor plus frakten och totalt blev det 500 kronor. Vilket jag tycker är väldigt prisvärt.



En inspirerande video för dig som funderar på att skaffa löshår.

Löshår på trens
Löshår på trens, ca 1 meter i bredd och 45 cm långt går att hitta på flera olika sidor på internet. Jag har köpt mitt hår tidigare på tajmahal.se och tycker att det funderar bra, priset ligger på ungefär 600 kronor. Det jobbiga med detta sätt är att man måste sy trensen så att allt hår sitter fast och sen kan man välja om man vill ha clips som man kan ta ur när man vill eller sy fast håret i en inbakadfläta under håret. Nackdelen med detta sätt är att det är svårt att få det att se naturligt ut, håret syns rätt bra framtill och baktill eftersom att allt hår sitter på samma ställe.

Louise sa:

Hahaha, jaa.. vi hade något i skolan. Typ.

"Kul glass med skum tomte på toppen"

HAHAHAH xD ^^ Särskrvniningar är ganska irriterande men fy vad kul man kan ha :P


Datum: 2008-03-01: Tid: 23:23:57
Bloggadress/URL: http://Louiiiiise.blogg.se
Niccie sa:

SVAR: åh det lät väldigt gott! köper man den i sånna där typ två liters förpackningar? Vad mumsigt. Haha, ja de är ju en anings bit! :D lite jobbigt att åka lååångt för att köpa glass!
Jag gillar inte när dom tar bort glas som man gillar. Hade en favorit för några sommrar sen meagnus med champagne sås å sånnad'r silverkulor i! men den finns ju inte kvar..

Nu är min favoritglas Ben och Jerrys, hmm.. smaken där vet jag inte riktigt. det finns så många! :D Cookie dough och chocolate therapy är suuupergod.


Datum: 2008-03-02: Tid: 00:58:01
Bloggadress/URL: http://niccie.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin