Tråckla - Inget bra alternativ

Skrivet: 2008-03-07, 22:21:20 / Dagboken

image887

Jag funderar över hur Ikea marknadsför sin symaskin Tråckla egentligen.

Vill du ha sönder spräckta nålar, trasslande undertråd och oändligt med krångel. Ta då och införskaffa våran nya uppfinning; TRÅCKLA the trubel maker.

När jag köpte den här symaskinen tänkte jag: Äsch, så dålig kan den väl inte vara. Hade hört att den lät mycket och kanske inte var så bra, men priset, den kostar ju bara 500 spänn. Jag syr ju inte särskilt ofta, så den borde ju fungera till att sy upp gardiner ibland eller sy upp diverse byxor. För det är det som jag brukar behöva en symaskin till. Men nu ville jag ta och sy en kjol och till en början funkade den galant, sen började den krånga såklart, jag tror ärligt att vi har gjort av med fyra nålar vid det här laget. Och kjolen blir aldrig klar - jag blir galen.

Kan den bara inte sluta krångla och gå som jag vill, så att jag blir färdig med den här förbannade kjolen någon gång. I fortsättningen tjänar jag nog på att köpa kläder i butik i alla fall. Visseligen kommer denna kjol bara kostat ungefär 40 kronor, men ändå. Tiden som vi har lagt ner på att sy den - det är helt enkelt inte värt besväret.

Nu så, nu börjar allting ordna sig. Så kjolen kanske blir klar ikväll ändå. Det vore ju verkligen lycka...

Mitt råd till dig som funderar eller har funderat på ifall Ikeas symaskin Tråckla är värd att lägga 500 kronor på, jag skulle nog svara nej på den frågan. Det är inte värt det. Lägg till några femhundralappar och köp en lite dyrare och finare symaskin istället, för denna kommer bara att ställa till med besvär för dig. Och det är inte kul.

"Åh vad arg jag blir", citerar Jonathan framför symaskinen när han äntligen trodde att det hade löst sig.

Visar resultat när kjolen är klar - om den nu blir det förståss.

Niccie sa:

svar: å ja det hoppas verkligen jag också! :)
ja det snöade lite igårmorse med. men inte längre, som tur är! Idag var det riktigt varmt :)

Jo det är nog det! Tack :)

Tackdetsamma! :) Ha det superduper!


Datum: 2008-03-07: Tid: 23:25:12
Bloggadress/URL: http://niccie.blogg.se
Niccie sa:

svar: å tusentack :) jag hoppas också att det gick bra :) hihi.

tack detsamma :)


Datum: 2008-03-07: Tid: 23:42:27
Bloggadress/URL: http://niccie.blogg.se
Thomas sa:

Hej

Jag har en sådan där Tråckla som inte finns längre och den maskinen vet inte om att den inte ska kunna sy ett helt båtkapell (4 lager tyg, Markilux eller Sunbrella). Den bara tuggar på och jag har slutat att förvånas över detta lilla under. Idag har frugan sytt ett nytt markisförhänge till en 3,5 meter bred balkongmarkis. Tråckla fixar utan problem. Jag är glad att jag fick tag i en innan IKEA slutade med försäljningen.


Datum: 2011-06-06: Tid: 09:37:52



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin