Orkideé

Skrivet: 2008-10-30, 19:48:46 / Fotodagboken



Den här orkideén fick jag av mamma i födelsedagspresent. Tillsammans med ett sött diskmedelsset från Cultdesign. Den fick släcka dagens fotobehov. Jag ville inte gå ut i regnet och frosten var inte lika fin imorse, som när jag vaknade igår. Så det blev ingen utomhus fotografering idag, som jag hade hoppats på. Om vädret håller vad det lovar, så ska det finnas snö på marken imorgon bitti. Jag vet inte riktigt om jag är redo för det, ännu. Men fina foton kan det bli då i alla fall.

Just det. Det är många som är nyfikna på vad jag gör i skolan. Jag läser på högskolan i Eskilstuna på Informationsdesigns programmet med inriktning textdesign, som är ett treårigt program. Så jag skriver helt enkelt. Analyserar texter, skapar layouter, broschyrer, hemsidor (kommer att förekomma senare). Texter inom alla möjliga områden, krönikor, debattartiklar, noveller och informativatexter m.m. Vanliga yrken är, copywrither, bokförläggare och egen företagare. Man kan bli det mesta inom text och design.

Jag har redan läst en och en halv termin på programmet, men hoppade av förra hösten. Nu känndes det som att jag var redo att börja igen. Så jag har precis börjat i en ny klass och får läsa om en termin. Eftersom programmet har gjorts om så pass mycket sedan jag började där för två år sedan. Det var bara de två första kurserna som jag kunde tillgodoräkna, så det är därför jag har börjat två månader senare än alla andra. Jag kommer ändå ha lite försprång eftersom att jag läst så pass många kurser inom samma program förut. Dessutom kommer jag ha fler poäng när jag är färdig utbildad eller så kan jag välja att skippa vissa kurser som inte är obligatoriska.

Så ligger det till. Nu är jag studerande igen, eller textare som vi kallas. Nu ska jag skriva tills fingrarna glöder. Det borde inte var något problem, jag gillar ju att skriva.

M sa:

Du skriver verkligen bra :) Och låter som ett kul program. Och underbart härligt foto :) Orkidéer är verkligen finare..


Datum: 2008-10-30: Tid: 20:45:56
Bloggadress/URL: http://headless.blogg.se/
Nene sa:

underbar bild!


Datum: 2008-10-30: Tid: 20:45:59
Bloggadress/URL: http://nene.webblogg.se/
S a r a sa:

Jättevacker bild! :)


Datum: 2008-10-30: Tid: 20:47:43
Bloggadress/URL: http://saaramarklund.blogg.se/
Nathalie [asilentescape] sa:

Ojojoj i Eskilstuna ^^ Så du går på Mälardalen eller? :) Och jättevacker bild!


Datum: 2008-10-30: Tid: 23:09:51
Bloggadress/URL: http://asilentescape.blogg.se/
Erika Hallman sa:

Jisses vilken fin bild :O


Datum: 2008-11-01: Tid: 11:46:14
Bloggadress/URL: http://erikahallman.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin