Träningsprogram

Skrivet: 2008-04-09, 23:41:26 / Mat, recept & träning

image1006

Sådär såg mitt träningspass ut som jag utförde för en timme sen. Det brukar oftast se ut så när jag tränar hemma. Yogan däremot är ny, det var längesen jag köpte boken, så det är väl dags att börja använda den nu.


Förberedelser innan träning:
- Tappa upp ett stort glas vatten
- Lägg ut yogamattan på golvet, jag har en rätt tjock matta från Rusta som är jätteskön.
- Ta på dig sköna kläder, det är verkligen viktigt för komforten.

Övningar som jag brukar göra:
- vanliga situps
- vanliga armhävningar, på knäna
- rygglyft
- benlyft, ligg på sidan och lyft benet upåt
- magövning 1, ligg på rygg och lyft benen rakt mot dig
- magövning 2, ligg på rygg och vik benen in mot kroppen
- olika hantelövningar

Sist men inte minst, några stretschande övningar ur yogaboken.

Jag önskar att jag var bättre på att illustrera, då hade jag kunnat demonstrera övningarna bättre. Men jag hoppas ni förstår hur jag menar ändå.

Jag brukar köra ett halvtimmespass, det tycker jag är alldeles lagom. Men det är ju olika från person, till person. Oftast kör jag 20x3 på de flesta övningar.


OBS! Musik gör det mycket roligare att träna. Idag fick jag dock köra utan, för jag hade en sovande sambo i soffan. Man måste ju ta hänsyn också.


Nu ska jag försöka köra på det här minst 2 gånger i veckan, blandat med minst tre 1-timmes promenader. Då borde jag komma iform. Blandat med lite nyttigare kost såklart.



Det skulle verkligen vara roligt om man hade tillräckligt med självdiseplin för att kunna genomföra det här nu också. Göra någonting åt tjocknojan och fulnojan och känna sig duktig för en gångs skull. Men jag vet ju hur jag fungerar, jag ger mig fan på någonting i högst två vecor, sedan tröttnar jag, för att jag inte märker något resultat. Eller så har jag en dålig dag och då kan jag inte ta mig tillbaka.


Så ge mig tips, hur jag ska kunna klara det här nu. Och om jag har missat någon övning som du bara tycker att jag måste ha med, säg gärna till.


Pussar och kramar.

Markattan sa:

Jag tycker att du är jätteduktig, själv håller jag på att komma i form med power walk, 30-45 minuter varje morgon. Jättebra men svårt när det är så skönt att sova eller sitta inne och kolla regnet. Men, nu har jag skaffat en morgonhund som jag lånar varje dag. Då måste jag ut... Vi kanske kan peppa varandra! Lycka till // Markattan


Datum: 2008-04-10: Tid: 00:09:08
Bloggadress/URL: http://markattans.blogg.se
LINA sa:

jag måstre verkligen börja röra på mig! :D HAHA!


Datum: 2008-04-10: Tid: 07:50:28
Bloggadress/URL: http://linaveronica.blogg.se
sannaa sa:

jag vill också ha en yogabok :D


Datum: 2008-04-10: Tid: 10:08:20
Bloggadress/URL: http://www.sannaaek.blogg.se
Anonym sa:

Åhh tack för träningstipsen:D Måste ju prova !
Fin design du har på bloggen, jag vill med ha ny design!
kram!


Datum: 2008-04-10: Tid: 11:14:03
Bloggadress/URL: http://sweetiz.blogg.se
ida sa:

fy fan va du är duktig!


Datum: 2008-04-10: Tid: 12:26:42
Bloggadress/URL: http://bjerkansdotter.blogg.se
Sandra sa:

Bra träningstips, tror jag ska sno några =)

Brukar försöka träna hemma men svårt att hålla sig till det. men kör på!


Datum: 2008-04-10: Tid: 13:10:03
Bloggadress/URL: http://itsmeagain.blogg.se
Nene sa:

Börja inte för hårt, då orkar man inte i längden. Ta hellre lite i gången, då orkar man även i framtiden med samma sak. :) Lycka till.


Datum: 2008-04-10: Tid: 15:09:16
Bloggadress/URL: http://nenesfashion.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin