Tankarnas kraft

Skrivet: 2008-09-16, 17:18:02 / Tänkvärt



Jag fortsätter med mina positvia tankar.
Det är inte lätt att ändra sina tankar över en natt, igår gick det bra, idag har det gått lite sämre. Men nu försöker jag skaka av mig de negativa tankarna som försöker överta min hjärna och ersätta dem med positvia tankar.

Mina tankar påverkar vem jag är.
och jag vill vara en bra mäniska.

Alla har dåliga dagar, det är något man får acceptera och sedan göra det bästa av situationen. Det är det jag försöker göra nu eller jag har gjort det i några timmar och jag känner att jag börjar bli på bättre humör. Tankarna har verkligen power över ens liv.

Jag har precis ätit Chili con carne. Visserligen fick jag äta själv eftersom att Jonathan jobbar över. Till en början blev jag lite små sur, men sen så började jag tänka annorlunda och då gick det hur bra som helst att äta ensam. Jättegott var det också. Jag tänker så här istället, snart kommer älsklingen hem och då får jag krama honom hur mycket jag vill. Istället för att haka upp sig på att jag måste vara ensam ett tag till. Han är ju min i alla evighetn ändå. Så vad gör nån timme hit eller dit.

Bra saker med idag:
- Jag lagade jättegod chili con carne.
- Jag har pratat med Jossi på msn.
- Jag börjar märka hur mina tankar påverkar mig.

Jag gör framsteg. Men har fortfarande mycket kvar att lära.

malincatrin sa:

Alltså jag måste bara säga att det här är så kul att läsa. Det påverkar mig eftersom jag tvingas tänka till. Keep going!


Datum: 2008-09-16: Tid: 17:34:40
Bloggadress/URL: http://malincatrin.blogg.se/
Jossi sa:

O jag har pratat med dej, haha <3

tack så jättejätte mkt för du vill hjälpa mej :D


Datum: 2008-09-16: Tid: 17:41:42
Bloggadress/URL: http://josefineaspeteg.webblogg.se/
Malin sa:

Väldigt kloka ord må jag säga.. Trevligt att läsa. :) Kram


Datum: 2008-09-16: Tid: 17:52:40
Bloggadress/URL: http://malinan.blogg.se/
Sara sa:

Bra jobbat med tankarna! Det tar verkligen lång tid att sluta fokusera på sådana där småsaker som gör en irriterad och småsur (tro mig, jag vet :P) Men det är väl värt jobbet för att få bort dom där onödiga tankarna. Positivt is the shit! Keep up the good work tjejen :)



Måste säga att jag blir jätteglad varje gång du publicerat nytt här, din blogg är en av mina absoluta favoriter. Du påminner om mig på något vis. :)


Datum: 2008-09-16: Tid: 19:22:58
Bloggadress/URL: http://sarasland.com
Sara sa:

Bra jobbat med tankarna! Det tar verkligen lång tid att sluta fokusera på sådana där småsaker som gör en irriterad och småsur (tro mig, jag vet :P) Men det är väl värt jobbet för att få bort dom där onödiga tankarna. Positivt is the shit! Keep up the good work tjejen :)



Måste säga att jag blir jätteglad varje gång du publicerat nytt här, din blogg är en av mina absoluta favoriter. Du påminner om mig på något vis. :)


Datum: 2008-09-16: Tid: 19:23:53
Bloggadress/URL: http://sarasland.com
Nene sa:

jag blir glad av att läsa detta :) negativa tankar kan ta över ens vardag lättare än man tror, det har jag själv märkt. Om en sak går fel så börjar man tänka negativt, och då går allt annat fel med. Fortsätt med de positiva tankarna :)


Datum: 2008-09-16: Tid: 21:12:32
Bloggadress/URL: http://nene.webblogg.se/
Nathalie [asilentescape] sa:

Det är som en visdom som jag alltid försöker ha i bakhuvet :P "Livet är vad du gör det till" ^^


Datum: 2008-09-16: Tid: 22:08:30
Bloggadress/URL: http://asilentescape.blogg.se/
ALved sa:

Det är inte meningen att allt ska gå på en dag/natt..


Datum: 2008-09-22: Tid: 17:08:23



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin