Nu får det vara nog

Skrivet: 2007-12-27, 21:01:26 / Mat, recept & träning

NU JÄKLAR.
Har precis gjort en ny profil på mitt Viktväktarprogram. Så nu ska jag gå ner i vikt, gäller bara att hålla sig till 18 points om dagen. Vilket kan verka lite när man är van vid att stoppa i sig det man känner för. Men den här gången vill jag verkligen lyckas. Vet inte riktigt hur jag ska göra för att peppa mig själv, men...
Har du några peppnings tips?

Jag ska kämpa
, för jag står inte ut med att se min mage bli tjockare och att mina lår växer ihop. Jag vill inte må dåligt varje gång jag tittar mig i spegel och se tjock ut i alla kläder. Det räcker med att jag är kort, vill inte vara kort och tjock. Vill inte att dagarna ska bli förstörda bara för att jag tittar mig i spegeln och känner mig ful i precis allt. Jag orkar inte med det längre. Så nu ska det bli ändring. Jag hoppas att pointsen kan hjälpa mig den här gången, samt lite motion. Promenader och gym. Har ju trotsallt skaffat oss gymkort inder hösten. Då är det väl dags att få valuta för pengarna.

Jag vill verkligen det här nu.
Men jag vet inte hur det ska fungera den här gången. Det har ju inte gjort det tidigare. Jag vill inte tänka på min vikt tjugofyra timmar om dygnet i resten utav mitt liv, jag vill inte att allt ska handla om vikt, kilo och bantning. Jag vill må bra. Ha en bra hälsa och ett liv som jag trivs med, därför måste en del kilon bort från min kropp. Så att jag får bukt med ett av mina problem i alla fall. Så att jag får nya krafter till mina andra problem.

image606
image607
image608
image609
Foto: jag själv

Så nu är det frukt som gäller for mig. Inget mer godis, säger jag samtidigt som jag precis åt två chokladsnäckor som jag fick i julklapp. Antagligen kommer jag få i mig några till under kvällens gång. De är alldeles för svåra att motstå. Åhh. Hur ska jag klara det här?



Hanna sa:

You can do it!!! Peppa dig själv med att unna dig saker... typ ett lite dyrare klädesplagg eller en massage/ansiktsbehandling när du har gått ner typ 5 kg... det ska jag göra när jag sätter igång :)


Datum: 2007-12-27: Tid: 21:08:54
Bloggadress/URL: http://hans.blogg.se
Katta sa:

Fin bilder :)


Datum: 2007-12-28: Tid: 22:26:47
Bloggadress/URL: http://Lillakatta



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin