På julbordet

Skrivet: 2007-12-05, 01:09:34 / Mat, recept & träning

Pepparkakor - Lussebullar
Skummtomtar - Knäck
Ischoklad - Marsipan
Köttbullar -Prinskorvar
Kalkon - Julskinka
Lax - Sill
Paradis - Alladin
Sylta - Pastej
Glögg - Julmust
Röbetssallad - Dopp i grytan
Ris a la malta - Risgrynsgröt
Äppelmos - Senap
Revbenspjäll - Janssons frestelse


På julbordet är favoriterna, köttbullar och potatis (helst farmors goda köttbullar) och kanske en och annan liten prinskorv. Revbensspjäll är också gott, men det brukar inte finnas så ofta på våra julbord. Även gravadlax är gott, men bara Jonathans pappas. Annars är jag kräsen med julmaten, jag hatar Janssons frestelse, sill, röbetssallad, sylta och pastej.

Jag är så sugen på julmust, har varit det i flera dagar nu. Men jag har fortfarande inte köpt en flaska, ska nog hålla mig ett tag till.


Så här ser min lista ut.

Hur ser din lista ut?

image537





Amanda sa:

Svar: Ja, jättekul:)


Datum: 2007-12-05: Tid: 07:00:19
Bloggadress/URL: http://amandalovisas.blogg.se
Camilla sa:

Mysig kväll ja, fast de börjar bli ganska enformigt nu, pga fot och rygg. Besvär! Krya på din nacke. Tack


Datum: 2007-12-05: Tid: 11:18:55
Bloggadress/URL: http://metrobloggen.se/ccc



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin