Dina gitarrfingertoppar

Skrivet: 2007-03-18, 00:06:11 / Poesi

Gitarr

Din mun sjöng en melodi
mot mina läppar.
En text om mig, om oss
till din sorgliga gitarr,
då ingen visste hur svårt allt var.

Du smekte ärren på min arm
och torkade mina tårar.
Du visade mig lycka
och stannade hos mig,
när ingen annan gjorde det.

Din tunga nuddade vid mina läppar
och gitarrfingertopparna strök över min hud.
Jag ville vara stjärnan på din mörka himmel,
en liten bit av lycka i ditt svartvita liv.
Jag ville göra dig lycklig även i höstmörkret.

Jag ville vara allt,
men allt jag blev var ett vackert
sommarminne.


Sofie/Suss sa:

Massa fina diket du ha här^^,


Datum: 2009-02-01: Tid: 21:07:57
Bloggadress/URL: http://mesuss.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin