En härlig dag

Skrivet: 2008-02-25, 20:21:17 / Mat, recept & träning

Första måltiden...
image839


Igår lagade vi mat för fösta gången i vårat nya kök. Vi lyxade till det med fläskfilé och potatisgratäng. Riktigt gott, förutom att köttet var lite senigt. Idag åt vi Chili con quorn, med quornfärs istället för köttfärs, det var riktigt gott faktiskt och mycket nyttigare än vanlig blandfärs eller nötfärs. Så det rekommendear jag.

Idag vaknade jag klockan elva, då jag gick upp direkt. Jonathan åkte iväg på jobbintervju tidigt på morgonen och kom hem igen strax efter att jag stigit upp. Vi fixade lite i lägenheten åt frukost, jag gjorde iordning mig sen gick vi ut på en promenad i det vackra vädret. Solen sken och det var riktigt varmt. Riktiga vårfeelings nu. Hoppas bara att det håller i sig. Enligt SMHI är det nu officielltsett vår i Stockholmstrakterna. Men det betyder ju inte att snön inte kan hälsa på igen. Tråkigt nog. Jag fotade en del ute på promenaden, vi gick längst vattnet, det var jättehärligt. Än så länge trivs jag hur bra som helst här, allting känns jättebra. Vi har packat upp de flesta kartongerna nu också, det är nästan bara Jonathans dator som ska kopplas in och så ska jag fixa allting i klädkammaren, har ju faktiskt en walk-in-closet nu. Ja, vi har haft en riktigt fin dag idag här i Sigtuna.

Hur har eran dag varit?

Har fixat min smikhörna i hallen nu också, hängt upp spegeln, mitt sminkskåp o.s.v. Det blev riktigt bra, synd bara att det bara finns ett kontaktuttag i varje rum. Eller i vardagsrummet finns det två, men i hallen finns det inget, så det kommer bli mycket skarvande. Det är skrämmande hur mycket sminkgrejer man har när man plockar upp allting och ser hur mycket det är, haha. Men jag la undan en hel del gamla grejer som jag inte använder längre, så nu har jag bara det som är fräscht framme. Ordning och reda ska det ju vara.

Jaja, just nu tittar jag på outsiders, ska snart äta lite glass. En av mina favoritsorter, grekisk yoghurt med honung. Hittade den av en slump på Coop i Uppsala, trodde att den hade slutat säljas eftsrsom att jag inte hittat den på någon annan butik. Så jag blev jätteglad, borde egentligen köpt hem alla som fanns, haha. Om den nu slutat säljas. Men det hade jag inte råd med.

Hoppas ni har en trevlig kväll.


Sonja sa:

Ser ruskigt gott ut :P


Datum: 2008-02-25: Tid: 20:36:38
Bloggadress/URL: http://SonjaLandin.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin