Babbel

Skrivet: 2008-03-12, 11:30:08 / Mat, recept & träning

image905

Godmorgon!
Hoppas att ni har sovit bättre än vad jag har gjort. Vår lilla kissekatt verkar göra allt för att väcka oss på nätterna nu förtiden. Prasslar med saker, springer runt och leker och kraffsar extra mycket i kattlådan. Det är några exempel på hanns uppmärksamhetshyss. Igår natt kraffsade han sönder en av mina blommor och hade ner en högvas som jag har stående på golvet med en bukett lysande plastblommor i. Den gick som tur var inte sönder. Kissen har helt klart blivit mer högljudd sedan vi flyttade, men han verkar ändå trivas. Han har blivit mer kelig och mer lekfull och det borde ju vara bra tecken. Men att han mjauar så fort han inte får uppmärksamhet är väldigt jobbigt. Förut pratade han mest när han ville ha mat eller ville gå ut, men nu gör han det utan egentlig anledning.

Åt precis en skål havregrynsgröt med blåbärssylt medan jag tittade på gårdagens avsnitt av Våra bästa år. Det börjar ju hända nåt i den serien nu. Jag vet inte hur länge mördandet i Salem har pågått nu, ett halvår kanske är att ta i men inte långt ifrån. Men på något underligt sätt finner jag ändå den serien spännande. Det är nog hatkärlek på högsta nivå.

Utanför fönstret öser regnet ner. Så jag får väl hitta nåt sätt att underhålla mig på inomhus. Men det brukar ju inte vara nåt problem när jag har min dator i knät. Även om jag börjar bli lite trött på att gå in på samma bloggar om och om igen. Men det är ju förståss inte det enda jag gör vid datorn. Men min dator blir så fruktansvärt het, alltså det är som att hålla i ett element som är på fulleffekt efter bara en timme. Så nu kommer jag snart börja sevettas under täcket. Jag skulle verkligen behöva ha ett riktigt datorbord att sitta vid. Då kanske jag till och med skulle kunna ta tag i nån gammal berättelse jag börjat med, eller kanske börja på en helt ny? Jag saknar faktiskt skrivandet lite grann nu. Men jag vet inte om jag har några bra storyidér längre.

Nu har jag babblat alldeles för mycket.
Ta hand om er.

Emma sa:

Jag måste fråga dig, hur gör du så att bilderna ligger på varandra, så att det ser ut som en hög liksom. Hoppas du förstår hur jag menar. :)


Datum: 2008-03-12: Tid: 19:07:54
Bloggadress/URL: http://femtondejuli.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin