En dag i taget

Skrivet: 2009-05-07, 16:32:17 / Mat, recept & träning

Två föreläsningar har jag klarat av idag och redovisat både uppgift ett och två. And guess what? Det gick fint. Så nu känner jag mig lagom nöjd över mig själv. Oron och paniken igår kväll innan sängdags var verkligen inte berättigad. Dessutom har jag hittat en intervjuperson, till nästa uppgift. Det känns sådär lagom skönt och imorgon är jag ledig. Lite tidigare helg är alltid uppskattat.
Snart blir det piroger, en promenad på Björnön och senare en skön kväll i soffan. Den tiden ska jag ta till vara på.



Igår lagade vi en väldigt god snabbtorsk som jag tänkte dela med mig av.

Nyttig Snabbtorsk
4 portioner

Du behöver
400 g torsk
ca. 2 tomater
3 rejäla skvättar olivolja
2 stora vitlöksklyftor
några rejäla skvättar lime och citron
färsk basilika

6 morötter
ett knippe broccoli

Gör så här
1. Koka upp morötter och broccoli i en vasin kastrull.
2. Häll i olja i stekpannan och sätt plattan på medletemperatur.
3. Lägg i fisken och strö ytterligare lite olja på den.
4. Krydda med salt, peppar, citron, lime, vitlök och basilika.
5. Lägg på tomaterna på fisken när den börjar bli färdig i mitten. Stek sedan under lock till fisken är färdig.

Smaklig måltid!

Reidun Beate sa:

Jeg er ikke så veldig glad i fisk, men den torsken der så god ut. :D


Datum: 2009-05-07: Tid: 16:51:42
Bloggadress/URL: http://wordvommit.ipublish.no
Frida [om mode och foto] sa:

åh, ser supergott ut ju! (:<3


Datum: 2009-05-07: Tid: 18:23:15
Bloggadress/URL: http://fridaisfine.blogg.se/
johanna sa:

åh, ser jätte gott ut!

du har även en jätte fin blogg.

ha en mysig helg kolla gärna in min blogg o släng in en kommentar .


Datum: 2009-05-10: Tid: 13:49:24
Bloggadress/URL: http://johannasofiaa.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin